Dom svenska killarna...

Ja, jag kan inte sova... Har haft huvudvärk i två dagar, så tidigare ikväll när jag kom från skolan intog jag soffläge och somnade i ett par timmar. Huvudvärken verkar nu ha gett med sig, men tröttheten uteblev visst.

Därför blir det några musiktips!

Jag har ju det senaste året blivit betydligt mer öppen för en massa typ av musik, det mesta på svenska förstås. Men jag har fastnat för vissa grejer som jag troligtvis inte alls skulle gillat för ett tag sen...

Så, det som jag lyssnar på mest just nu är;

Monty - Minns inte hur jag hittade honon, men av någon anledning började jag lyssna på någon låt av Monty för ett tag sedan. Gillar starkt de svenska versionerna av Halo - "Gloria" och Umbrella - "Paraply". Gillar även "En till Sarah" som är en fortsättning på Mauro Scoccos "Sarah".

Markus Krunegård - Vet inte varför, men helt plötsligt började jag bara älskar hans sångsätt. Och texterna. Och låtarna. Och dialekten. Han har ett typiskt sångsätt jag inte skulle gillat för ett par år sedan, men nu är jag tydligen mer öppen - bra!

Sen är jag ju lite störd på det sättet att när jag gillar nåt så kan jag lyssna på samma låtar om och om och om och om och om igen... När jag åkte tåg från Småland till Örebro i måndags, en resa på sammanlagt ca 4 h, lyssnade jag konstant på fem låtar av Krunegård. Jag hade på repeat hela vägen, och kom först i efterhand på att jag kanske borde blivit trött på dom...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0