Blå Eld, fast röd...

Matmuffins på Blå eld kaffefat i rött, från Rörstrand. Fatet var en av födelsedagspresenterna.

Jag bakade matmuffins i veckan, det har jag inte gjort förut. Jag brukar ju köra på pizzabullar, men jag har lite för dåligt med plats i mitt kök för att få till ett bullbak. Muffins var mycket smidigare, och dom blev okej även om de inte riktigt är lika goda som pizzabullar...

Receptet tog jag härifrån, men jag insåg efter ett tag att det var så mycket enklare att bara gojsa ihop smeten och fyllningen till en stor deg och sedan lägga det i formar (i receptet står det att man ska lägga smet i formar och sedan trycka i fyllningen). Jag gjorde två varianter, men tyckte att det blev absolut godast med all fyllning i samma bulle, dvs skinka, riven ost, fetaost, basilia och soltorkade tomater.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0