Vackert och vackert

Att hälsa på mormor innebär i princip alltid att man får med sig något hem. Igår var mamma och jag där och förutom att vi fick superfika med flera sorters kakor och bullar, så fick jag med mig både lite porslin och lite smycken, och en kombo kan man säga.
 
Mormor har en antal tekoppar med fat samt tillhörande assietter efter sin mamma. Det är Spisa Ribb, Stig Lindbergs fina design. Jag letar ständigt billiga delar i bland annat denna servis, men det är inte lätt eftersom den är så eftertraktad. Men ett par av mormors koppar har gått sönder under årens lopp så då fick jag de extra tefaten och assietterna. Mycket fint till samlingen! Har både tefat och kaffefat sen tidigare, så nu måste jag bara få tag i några koppar också! 

Fick dessutom mormors gamla pärlhalsband som hon hade när hon var i 20-årsåldern, samt ett armband med porslins"knappar", som hon själv målat. Initialer och årtal - S.S. 1967 - finns ditmålat på den ena knappen. 
 
Kul att få, kul att ha!
 
 
 
Fick dessutom veta att det finns en guldring som väntar på mig... Min syster fick ringar att använda/smälta ner när hon gifte sig, och då har mormor alltså sparat en tills när jag gifter mig. Det är ju en väldigt fin tanke och så, men det känns inte så aktuellt just nu... Haha! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0