Mera porslin till mig!

Har hittills i sommar lyckats samla på mig lite mera porslin, för det behövde jag ju...

Igår var jag som sagt på Erikshjälpen här i Sävsjö och hittade ett antal superfina tallrikar mycket billigt. Det bästa med second hand-butiker härikring är att när man väl hittar något är det sjukt mycket billigare än i Örebro. Där är det överpriser på allt bara för att det går, för att det är så poppis med loppis och att folk handlar ändå... Synd!

 
Fem flata tallrikar från Gefle; "Bollar" av Berit Ternell.
Två förrättstallrikar och två djupa tallrikar "Aptit", Rörstrand.
Och två förrättstallrikar i serien "Irene" från Rörstrand. Har sedan tidigare fyra djupa tallrikar i samma serie, så jag tyckte inte jag kunde lämna dessa på hyllan...
Alla tallrikar var i superfint skick! Gött! 
 
För ett par veckor sedan var vi på Östregårds Antik & Loppis i Moheda. En superstor loppis med massor av besökare som har öppet varje söndag från april till september. Där hittade jag lite småplock. 
Nästa gång jag åker dit har jag större koll på vart allt finns och kan ta mig direkt till porslinet och därmed kanske fynda lite bättre. Man måste vara i tid för att få de bästa fynden! 

 
En desserttallrik av Marguerite Walfridsson från IKEA. Jag har redan tre stycken med blåbärsdekor och letar ständigt efter fler i samma serie. Finns med blåbär, smultron och hjortron. Tycker dom är superfina! 
En kopp "Forma" av Olle Alberius från Rörstrand. Har ett par assitetter i samma serie sen tidigare och tycker att dom är så fina med detaljerna i det vita. Ser först väldigt enkla ut, men sen ser man detaljerna! 
 
 
Några kaffefat, klassiska "Blå blom" från Gustavsberg. De kostade bara några kronor så jag tänkte att jag slår till. Kanske hittar koppar någon annanstans... 
Och en otroligt fin skärbräda i porslin. Vet inte vart den kommer från eller vem som designat, men jag fullkomligen älskar ju allting med ängsblommor på, så jag var bara tvungen att köpa den! 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag har ett likadant med annat mönster, lite frukt och bär.. På min är lappen kvar, och det står JIE Gantofta.

2016-08-25 @ 20:07:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0