Hyllpapper!

Hittade lite fint hyllpapper i en gammal byrå hemma hos mormor. Det har troligtvis legat där i typ 60 år och var helt orört och i fint skick. Jag blev så glad! Jag tycker det är så kul att tänka på vem som hade byrån som pappret låg i, hur personen valde pappret och vad som legat i lådorna... Det finns så mycket okänd historia i alla dom här gamla grejerna man samlar på sig... 
 
Nu ligger pappret i min "nya" byrå (som jag hämtat i den där damens lägenheten som jag fyndat en massa från) tillsammans med min samling av bestick med skaft i bakelit. Hittills har jag förrättsbestick och teskedar. Knivar och gafflar är köpta på Östregårds antik och loppmarknad och skedarna är från damen... 

Ugglorna (som är salt- och pepparkar) och lampan kommer också från damen. Jag har gjort många fynd där! Porslinet har jag hittat på lite olika ställen, vissa har jag visat förut och andra inte. Det är en anonym kopp längst till vänster, sen en Bimbo-kopp på Tim-fat, en Forma-kopp på Spisa Ribb-fat, en Tim-kopp på Aslög-fat och en kanna som heter Anemon. Allt från Rörstrand utan Spisa Ribb-faten som kommer från Gustavsberg. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0