Bimbo, Tim & Aslög

I söndags fick jag den stora förmånen att i princip plocka vad jag ville ha ur en gammal dams lägenhet. Damen i fråga är en släkting till min svåger och har nu flyttat in på ålderdomshem. Hon vill inte ha kvar några saker och det som familjen inte ville ha skulle ändå skänkas bort. Så det var där jag kom in i bilden. 
 
Jag hittade givetvis massor med fina och bra saker, en del möbler till och med. Men bästa fyndet var kanske följande koppar;
 
Den främre koppen heter "Bimbo" och står på fatet "Tim". Bakom står Tim-koppen på ett fat som heter "Aslög". (För övrigt är allt på bilden fynd från "damen". En bricka i teak, små virkade dukar och teskedar med svart skaft i bakelit.)
 
 
Har länge letat efter en Bimbo-kopp, de dyker ibland upp Tradera men brukar bli ganska dyra. Ett ensamt fat är lättare att hitta! En kopp till Aslög-fatet ska jag också försöka få tag i, den ser ut precis som de på bilden fast den har ett gult streck inuti koppen. 
 
Koppmodellen heter VB och kommer från Rörstrand. Jag tycker den är så otroligt fin, mycket snygg i sin enkelhet. Känner att jag startat en ny samling med VB-koppar, finns med många olika dekorer. 

Kommentarer
Postat av: Fredd

As-lög hehehhe

Svar: Hehe. Jag vet, mycket passande namn just för tillfället. Dock undrar man ju hur dom tänkte när dom gav den fina dekoren det namnet...
EmmaLotta

2012-07-19 @ 00:17:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0