Vardagslyx

Vardagslyx är ju verkligen ett fjantigt ord. Det låter lite som att jag är en medelålders tvåbarnsmamma som är mammaledig och bara njuuuter av livet och att få ta en promenad till fiket med barnvagnen, för att dricka kaffe latte med sina mammalediga vänninor... Det är jag inte. Men, jag hittar inget bättre ord för att omge sig med fint porslin än just vardagslyx.

 
Att äta frukost, att dricka kaffe, att laga mat och till med att diska blir så mycket roligare och så mycket trevligare när man använder finporslinet! Dom festliga tillfällena är dessutom alldeles för få och jag har hellre sönder en välanvänd kopp när jag diskar, än låter en oanvänd kopp krossas i en flyttkartong...
 
Därför tänker jag använda allt porslin jag äger, inget ska stå i skåpet och samla damm för att det är "för fint" för vardagen. It's just vardagslyx.
 
Mon Amie av Marianne Westman, från Rörstrand.
Trackback
RSS 2.0