Sån är inte jag!

På tal om vardagslyx så har jag en annan grej jag kör stenhårt med - isbitar i vattnet! Det känns så mycket festligare med ett par isbitar. Då kan man låtsas att det är fest varje dag. Wohoo!


(Ja, låtsas sa jag...)

För jag har den senaste tiden tänkt att min blogg har blivit väldigt ytlig och glad och "allt-är-så-underbart"-aktig på ett sätt jag inte riktigt gillar. Sån är ju inte jag! Jag har ju liksom alltid stört mig på folk som på något vis ger sken av att hela livet leker, för sådär superduperbra och megamysigt kan man ju inte ha det hela tiden. Det är inte fest varje dag. Dock så gillar jag prylar, tyger, porslin. Och jag gillar att fota mina grejer. Och jag får ju faktiskt skriva om precis vad jag vill på min blogg.

Men då vill jag bara tillägga att det finns skit i mitt liv, jag har dåliga tankar, saker är jobbiga, jag har disk och tvätt och skräp, jag går och lägger mig för sent och sover för länge, jag är inte bara glad utan även ledsen och arg och sur ibland, jag hämtar inte min post varje dag så ibland är mitt postfack överfullt... (Dock gör jag inte som mina grannar, ställer soppåsen utanför dörren och låter den stå i flera dagar så att det luktar sopor i hela trapphuset.)

Puh! Så, nu känns det bättre! Nu kan jag fortsätta med att lägga ut bilder på mina blommor, ljus eller loppisfynd...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0