Porslinet är min drog...

Jag har ju varit intresserad av porslin ett tag nu, men det är inte förrän på senare tid som jag insett att jag ska rikta in mig mer på svenskt porslin.. Och när jag blir intresserad av något så vill jag ha stenkoll på allt! Så julledigheten har för mig inneburit mycket googlande, läsande och traderande...

Så nu börjar jag faktiskt lära mig lite grann, och framför allt börjar jag lära mig att känna igen olika fabriker, serier, dekorer och designer vilket känns ganska viktigt att kunna om man ska kunna fynda på loppisar och second hand-butiker.

Passande nog fick jag ta del av min mammas julklapp från sitt jobb; ett slags presentkort på en hemsida där man fick välja sin egen produkt. Mamma ville inget ha så jag fick välja den här;

En mycket fin burk från Rörstrand med Marianne Westmans dekor Mon Amie. Just den här dekoren har ju nyproducerats och denna burk är alltså ny, vilket egentligen är lite tråkigt men mönstret är ju faktiskt fortfarande väldigt fint plus att jag fick den helt gratis! Superbra! Har dessutom precis budat hem en tekopp med fat och assiett med samma mönster på Tradera.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0