Cupcakes in da house!

Efter ett avsnitt av Sveriges Mästerkock i veckan så fick jag ett litet ryck och kollade runt på en massa cupcakes- och bakbloggar. Jag bestämde mig sedan för att baka cupcakes idag. Jag har endast gjort det en gång tidigare, och det var nog typ tre år sedan... Jag är ju egentligen inte nån fena på att baka, men jag tycker det är kul och denna gången var det mest för att jag var pysselsugen och inte nödvändigtvis för att jag ville äta dom... Trots allt åt jag en och en halv när de väl var klara. Mer än så fick jag inte i mig då dom var sjukt mättande, men jag ville ju prova båda sorterna...  

Blåbär och choklad, efter Leilas recept.
 
Frosting i två smaker och fyra färger. White chocolate frosting och Cream cheese frosting, även dessa efter Leilas recept.
 
Provade lite olika munstycken (eller vad det nu kan kallas) till spritsen, men jag får nog över lite mer på det där alltså... Men färglatt blev det ju i alla fall!
 
Hallon, blåbär, choklad och olika sorters strössel fick bli min garnering.
 
Blåbärssmak med white chocolate frosting.
 
Chokladsmak med cream cheese frosting.
Trackback
RSS 2.0