Arkad, Tim & Anna

Igår var det lördag och det sög ju såklart i loppistarmen och eftersom jag befinner mig i småland, så åkte jag och min syster Loppis-Linda (som för övrigt handlade sina första second hand-prylar igår) på Loppisrunda! Vi var på Erikshjälpen i Vrigstad, Erikshjälpen i Sävsjö och hade dessutom sådan tur att det var loppis på Kulturhuset!

Ska man sammanfatta loppis-utbudet i Sävsjö-trakten så kan man säga att det finns färre butiker och ställen än i Örebro, men hittar man väl något så är det sjukt mycket billigare! Jag måste säga att jag gjorde några fynd.
Eftersom jag framkallat några bilder som jag ska ha på min fotovägg så letade jag efter ramar. 5 kronor styck typ. Mycket billigt! Dessutom två plåtburkar för 10 kronor styck.
 
Sen hittade jag lite tallrikar. Sju stycken kaffefat Grön Anna (Rörstrand), en assiett Tim (Rörstrand) och två tallrikar Arkad (Gefle).

Att jag köpte alla sju kaffefaten med Grön Anna-dekor handlar om att jag under förra helgens loppisrunda i Örebro hittade ett ensamt kaffefat på Bra & Begagnat. Tror det kostade 25 kronor. Jag köpte det inte, men hittade senare en udda kopp på Myrorna... Jag ångrade ju då såklart att jag inte köpte det där fatet, så när jag hittade dessa sju fat så köpte jag dom. Dom kostade nämligen bara 5 kronor styck! Och hittar jag udda koppar någon mer gång så har jag ju fat...
Trackback
RSS 2.0