Mellon 2012 - Deltävling 3

Det har varit en mycket dålig bloggvecka för mig ser jag nu, men det beror helt enkelt på att den här veckan varit ganska dålig överlag och då har jag helt enkelt inte haft lust att skriva om kaffekoppar och glas (trots att jag faktiskt har några nya grejer som jag inte visat...).

Men, Melodifestivalens tredje deltävling gick av stapeln idag och jag orkade inte ens bry mig om att gissa utgången, trots att jag hade lyssnat igenom alla låtar tidigare idag.. Det var liksom inte så många "wooow" som kom över mig när jag lyssnade. Känns som om dagens deltävling gjorde mig extra åsiktslös.

Jag tänkte dock skriva något om Björn Ranelid, som alla andra, men det tar liksom lite grann stopp. Jag vet inte vad jag ska säga om hans insats...?! Kommentarer överflödiga...?

Jag kan säga att första gången jag hörde bidraget asgarvade jag rakt ut en lång stund, i min ensamhet, MEN det är ändå något med Björn som tilltalar mig. Dock tror jag tror att det kan vara samma sak som också gör att jag har väldigt svårt för honom. Jag tror faktiskt att själva låten kunde tilltalat mig bra mycket mer om man sluppit det där eurodisco-kompet och den där stackars Sara Li. Det hade kunnat vara så mycket mer okej i ett annat format.

Och att jag kunde gillat det, vilket jag inte gjorde i kombon med allt annat, är ju en sak. Men tydligen gick det ju hem i stugorna också. Snacka om skräll... Eller röstade folk på skoj? Vem vet egentligen? Undrar om Ranelidska funkar på engelska, jag tänker utifall att låten skulle vinna hela skiten.


Kommentarer
Postat av: Malin

Haha, fy vad gräsligt det var alltså! Jag har nog aldrig skämts så mycket över ett bidrag i mello förut. Men så har jag aldrig gillat honom särskilt mycket heller. Men jag kan också tänka mig att det hade varit mer okej i ett annat format, nu blev det ju bara jättekonstigt!

2012-02-19 @ 10:42:19
URL: http://mejline.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0