Mellon 2012 - Deltävling 2

Det är lördag och det är andra delfinalen i Melodifestivalen ikväll.


Lyssna på kvällens bidrag här!

1. Soldiers - Ulrik Munther

2. Baby Doll - Top Cats

3. I din himmel - Sonja Aldén

4. Aldrig, aldrig - Andreas Lundstedt

5. Stormande hav - Timotej

6. Shout It Out - David Lindgren

7. Det går för långsamt - Mimi Oh

8. Ge aldrig upp - Thomas Di Leva

Måste säga att den här deltävlingen känns så tråkig och intetsägande att jag inte ens orkar skriva något om varje bidrag. När jag lyssnade på låtarna glömde jag bort att det var det jag höll på med, tankarna flög iväg och plötsligt var låten slut utan att jag hade märkt det...
Men det är ju anmärkningsvärt att det ikväll är fler bidrag på svenska än på engelska... Det var nog länge sen det hände (skriver jag utan att ha några som helst belägg för detta, men jag gissar).

Jag gissar även på att Ulrik Munther och Di Leva kommer att komma till final, om inte i alla fall till andra chansen. Det känner jag mig tämligen säker på. Tycker personligen att Top Cats är skit, men det skulle kunna gå hem i stugorna. Sonja Aldén kanske kan ha en chans också, såna där smäktande ballader brukar ju kunna ta sig en liten bit i alla fall. Vi får väl se om hon ska ha en vit fladdrig klänning på sig, och dessutom en fläkt på scenen...

Det som känns spännande att se är t.ex. hur hela Andreas Lundstedts nummer kommer se ut. Jag har ju ändå alltid älskar Alcazar i Mellon. Vi får se helt enkelt, vi får se... Är sådär laddad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0