I en pärm

Tänkte att jag skulle bli lite mer ordningsam vad gäller alla papper man bör ha koll på (dvs räkningar osv). Jag har de senaste åren kört på att lägga alla viktiga papper i en stor låda. Det funkar ju visserligen helt okej egentligen, allt finns på ett och samma ställe, det är bara det att man kanske måste leta i en halvtimme innan man hittar det man behöver... Så jag tänkte ändå att det är något smidigare att ha sakerna samlade i en pärm. Lite mer ordning helt enkelt.

Så, sagt och gjort. Jag rensade ur en gammal pärm från 2005, som jag tänkte att jag kunde använda. Problemen kom när jag började kolla igenom de papper som satt i den pärmen, jag hade svårt att slänga dom. Till exempel fanns mina hyresräkningar från Liljeholmen där, och jag blev helt nostalgisk och ville inte göra mig av med dom. Det kunde ju vara kul att ha, som ett minne osv...

Där och då kände jag att min svårighet att slänga saker kanske gått lite för långt. Det känns som väldigt oviktigta papper att spara, men ändå så var det jobbigt att slänga... Men jag gjorde det! Heja!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0