Gröna delar

Några av mina Grön Anna-delar som jag samlat på mig hittills! Det är så himla roligt att samla på en viss servis, för man blir så glad när man hittar sig en ny del.

Sakerna på bilderna är införskaffade på olika ställen och sätt. Den största tallriken har jag fått i julklapp av pappa, förrättstallriken har jag fått av Hanna, assietten har jag köpt på Myrorna och koppen har jag köpt på Tradera.

Och visst syns det att de är tillverkade vid olika tillfällen, att de är olika mycket använda, att färgerna är väldigt olika. Men det är mest charmigt tycker jag. Dessutom blir det så spännande att fundera på vilka olika människor som haft de här tallrikarna och kopparna, i vilka hem de har funnits och vilken mat man ätit på dom och om man haft mjölk eller kaffegrädde i kaffet...
Trackback
RSS 2.0