Splitter...

Befinner mig återigen i Örebro och det känns... Ja, det känns väldigt splittrat. Helt plötsligt blev det dags att åka och jag vet knappt hur det gick till... Kände mig inte riktigt redo, men jag vänjer mig nog snart... Det gick ju så lätt att vänja sig vid att vara i Småland i flera månader. 
 
Men saker å ting är annorlunda nu. Exempelvis finns personer som varit del av mitt Örebro inte här längre, utan har flyttat. Å andra sidan ska det bli kul att börja plugga igen, även om jag bävar lite för att skriva uppsats. Dessutom är jag väldigt sångsugen nu och det ska faktiskt bli väldigt skönt att bli klar med den här utbildningen någon gång... 
 


Något annat som är splittrat är fatet till min Forma-kaffekopp som jag köpte på tradera rätt så nyligen. Jag tappade det i golvet när jag packade upp sommarens porslinsfynd förut idag... Det kan se ut som att det inte är mycket mer än ett obetydligt litet kaffefat, men jag hade inte ens hunnit druckit kaffe ur denna nya kopp! 
 
Dessutom är detta första gången på lääänge som jag slår sönder porslin. Minns att jag råkade tappa en favoritskål i golvet när jag bodde i Göteborg (2004-2005 nångting)... Sedan dess har jag kanske råkat ha sönder ett glas eller två, men inget porslin. Men det är ju inget att göra åt nu, loppisögonen får hålla extra utkik efter ett Forma-fat och tills dess får koppen stå på ett snarlikt fat. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0