Sommaren med uken...

Snart åker jag tillbaka till Örebro och det innebär att sommaren för min del är slut. Det kan fortfarande vara fint väder osv, men sommaren är definitivt slut och hösten börjar (vilket absolut inte bara är negativt).
 
I början av denna sommaren, då jag och mamma fick dille på att spela ukulele, bestämde jag att sommarens projekt var att jag skulle lära mig spela ukulele. Det är inte alltid jag är så bra på att fullfölja sådana här grejer, men jag måste säga att jag är rätt nöjd med resultatet. Jag har investerat i två ukuleles (okej, den ena är i princip ospelbar, men den andra funkar helt okej för en på min nivå) och jag kan spela, lite i alla fall. Jag påstår inte att jag är någon virtuos, men jag har lärt mig en hel del i alla fall! Gött! Kul! Heja! Mer uke åt folket! 
 
 
Jag har ju dessutom knåpat ihop ett häfte med låtar som innehåller lämpliga ackord för att spelas på uke. Häftet innehåller just nu 33 låtar, men jag uppdaterar hela tiden, så fort jag kommer över någon bra låt... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0