Månadens loppisrunda!

I onsdags var jag på loppisrunda i Jönköping och Huskvarna med Olivia. Vi var på sex olika ställen och jag lyckades faktiskt hitta några fynd, så nu har jag stillat porslinssuget för ett litet tag framöver... 

Assiett, inget namn, från Rörstrand.
Assiett Orange från Rörstrand.
Uppläggningsfat Ruter, Helmer Ringström, från Upsala-Ekeby/Gelfe.
Tallrik Bimbo, från Rörstrand.
Tallrik Agneta, från Gefle.
Apotekets senapsburkar, Stig Lindberg, Gustavberg.
 
Den lilla hyllan hittade jag på Myrorna och den hoppas jag ska få plats i mitt kök! Den går annars att hänga upp väggen också.
 
En snabbutvärdering av de ställen vi besökte kommer här; (ett par ställen, bland annat Erikshjälpen både i Jönköping och Huskvarna hade tyvärr inte öppet på onsdagar).
 
Röda Korset, Klostergatan 3, Jönköping 
Lite för litet och lite för trångt. Känns mest som ett häng-ställe för pensionärerna... Men det är ju trevligt att såna finns också!
 
Röda Korset, Tändsticksgränd 8, Jönköping 
Här gjorde jag nästan mina bästa porslinsfynd, vilket var ganska oväntat. Fanns mer än man trodde!
 
Myrorna, Herkulesvägen 6, Jönköping 
Lite dyrare än övriga ställen, men de hade inrett så mysigt och fint och det fanns mycket bra grejer. Kändes som ett ställe med kvalité!
 
Bra & begagnat, Kungsängsvägen 25, Huskvarna 
Stort och det fanns MYCKET grejer här. Bara man har energi att leta sig igenom en del skit så kan man nog fynda rejält!
 
SAM-hjälp, Kungsängsvägen 5, Jönköping 
Hade tyvärr lite för höga förväntningar, vilket dom inte lyckades leva upp till tyvärr. Hittade lite grejer, men det som fanns av värde hade de tyvärr lite för mycket koll på och därmed blev det inte direkt några fynd för min del...
 
Röda Korset, Drottninggatan 15A, Huskvarna 
Ännu ett Röda Korset som mer kändes som ett pensionärshäng-ställe, men jag hittade i alla fall den där söta flaskan på bilden ovan för 3 kronor.
 
Trackback
RSS 2.0