TV-lös

Jag märker redan vilken skillnad det gör att inte ha TV. Och då syftar jag främst på tiden man lägger på att slötitta på TV. Ojoj. Man märker liksom av det mycket mer när man inte har en TV. 

Varje gång jag ska äta tänker jag att jag måste titta på något, för det är så tråkigt att sitta och äta ensam och jag har liksom blivit van att göra något annat samtidigt. Det är näst intill omöjligt att bara sitta och äta ensam, utan TV, film, bok, tidning etc. Dessutom är internetuppkopplingen lite halvkass här så ibland går det inte ens kolla på playkanalerna på nätet utan att det bara buffrar och laddar och har sig. Så det blir inte mycket TV. Och även om det blir SVTPlay eller liknande ibland så är det ju program man väljer att se. Inget slötittande på samma sätt.

Och då har jag dessutom märkt att jag faktiskt inte sitter kvar i soffan en timme extra efter att maten är uppäten, för hur kul är det att bara sitta och glo in i väggen...? Nej, då kanske jag faktiskt diskar istället, eller gör något annat betydligt mer produktivt än att slökolla på någon skit som man egentligen inte vill se... Mycket bra!

Och en annan bra grej är ju såklart att man slipper betala TV-avgift.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0