Inte utan mitt strykjärn!

Igår gick mitt strykjärn sönder. Det började för några dagar sedan med att det började spraka och knastra och låta konstigt, vilket känns sådär bra med elektriska prylar. Jag använde det ändå men igår så slutade det helt enkelt bli varmt. Kanske har det blivit överansträngt eftersom jag nog använt strykjärnet mer de senaste två veckorna än jag gjort under hela våran tid tillsammans (ca 7 år om jag minns rätt..).

Nu är det ju inte så att jag bara fått för mig att börja stryka alla kläder, vilket jag aldrig gjort innan, utan det är ju givetvis så att jag använder det när jag syr. Och ja, hur ska jag då kunna fortsätta sy utan strykjärn? Nej, det går faktiskt inte. Så nu tänkte jag dra in till stan för att hitta ett nytt och mycket billigt strykjärn! Min ekonomi är inte kalasbra innan jag fått studiemedlet, men jag ska se vad jag kan hitta för billig skit på typ Clas Ohlsson...

Detta kan kanske vara mitt mest ointressanta inlägg i den här bloggen, någonsin. Men något inlägg ska ju vara det, och det kan ju vara skönt att liksom ha avklarat det.

Kommentarer
Postat av: Malin

Ånej! Strykjärnet är ju guld värt när man syr!

2011-09-11 @ 13:25:33
URL: http://mejline.blogg.se/
Postat av: Malin

Det är säkert någon granne som aldrig använder sitt strykjärn, du får gå och knacka dörr ;)



Ja! Torkade tranbär är jättegott. Färska är däremot ganska äckligt :P

2011-09-11 @ 18:43:41
URL: http://mejline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0