Rollerna...

En intensiv vecka har gjort att det inte blivit så mycket bloggande, och inte så hemskt mycket sytt heller... Men det är i alla fall grymt roligt att komma igång med skolan på allvar och jag märker ju så tydligt att det jag saknat allra mest är att musicera med andra människor.

Inser också att bytet av klass är jättebra för mig. Jag har faktiskt kunna vara lite mer som jag vill istället för att sätta mig själv i den roll som jag tror att alla andra tycker jag ska ha. Det jag menar är att jag tycker att jag utvecklats mycket på många olika plan. Kanske inte bara det senaste året, även om mycket har hänt nu, utan sedan jag började första året på Musikhögskolan 2007. Trots min utveckling känner att jag lätt kan hamnar i rollen jag alltid haft och det är jag själv som sätter mig där. Men i den nya klassen har jag ingen roll på samma sätt och har därför faktiskt betett mig lite mer som jag vill och önskar. Lite mer framåt, och lite mindre tillbakadragen i gruppsammanhang och i undervisnings/lektions-sammanhang. Och allting blir mycket roligare, lättare, bättre.

Året i Småland har varit väldigt bra för mig på många sätt och kanske hade jag kunnat göra samma förändring om jag hoppat in i min gamla klass, men jag tror att det hade varit betydligt svårare just eftersom det är så otroligt lätt att falla in de gamla, förväntade rollerna.

Det är väl lite därför man hoppas att ingen drar ihop en "Vi slutade 9:an för 10 år sen"-fest... Det är dock ganska liten risk för det... Tack och lov.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0