Hold on - Jamie Walters

Dagens 90-talsvideo
Hold on - Jamie Walters (1994)




Ja, detta är alltså Jamie Walters, som spelade Ray Pruit i Bevery Hills 90210. Hans karaktär var ihop med Donna och han spelade musiker (och vad jag minns det som spelade han sina egna låtar i serien...?) men hoppade sen av Beverly Hills för att kunna satsa helt på sin musikkarriär. Den här låten hamnade ganska högt på listorna, men största hiten var How Do You Talk To An Angel som var ledmotivet till serien "The Heigts" som Jamie också skådespelade i.

Jag minns att jag gillade den här låten skarpt, och att min syster hade hela hans första album där denna låt fanns med på, så det lånade jag och lyssnade på lite då och då. Fast antagligen lyssnade jag bara på denna låten, för jag minns inga fler... Han verkar ha släppt tre album; 1994, 1997 och 2002 och varit med i ett gäng filmer och serier.

Kommentarer
Postat av: Fredd

Fredrik minns:

Jag hade prao i 8:an och valde då Boda Borg. Där höll de på att bygga "den nya delen" och vi skulle riva ut några gamla lägenheter. I ett rum hängde en jätte stor affisch med denna snubbe i helkropps figur. Någon hade även pussat på den med rött läppstift. Dels på munnen och kinden men även ett över det jeansbeklädda könet...

Slut på Fredrik minns!

2011-09-25 @ 15:54:19
Postat av: EmmaLotta Larsson

Fredd - Trevligt att få varva EmmaLottas minnen med Fredds minnen. Hade faktiskt ingen aning om att du praoade på BB! Förstår ändå affischen, man tyckte han var assnygg... Det är typ något sånt som kunde hängt på min systers rum 1994, kanske till och med med läppstift. Hade faktiskt inte alls varit omöjligt...

2011-09-25 @ 23:58:27
URL: http://emmalottalarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0