Be Mig - Nordman

På gemensam sång på Musikhögskolan brukar vi ha olika temat att sjunga efter. Just nu kör vi att varje person får dra en lapp med ett tema eller en genre och sen ska man sjunga något utefter det veckan efter. För två veckor sedan drog jag "Reggae" och sjöng en låt av Kultiration. Förra veckan drog jag min egenskrivna lapp; "90-tal". Det har fått mig extremt 90-talsnostalisk igen, och de som läste min gamla blogg för ungefär två år sedan kanske minns att jag körde "Dagens 90-talsvideo" ett tag, tror det blev runt 50 låtar/videos då.

Har just kollat igenom den listan i jakt på inspiration och kände (trots att listan ändå var väldigt bra) saknar en hel godbitar. Därför tror jag att jag ska köra på samma grej igen nu; Dagens 90-talsvideo, part II.


Dagens 90-talsvideo
Be mig - Nordman (1995)




Mina egna minnen till detta är nog egentligen mest att jag aldrig gillade det speciellt mycket, men jag vet att ALLA andra i min klass gjorde det. Så det blev en lite sån där "Det här ska man gilla-grej". Men det är ändå mycket nostalgi över detta. Minns att vi diskuterade Nordman i omklädningsrummet till gympasalen i min gamla låg- och mellanstadieskola. Alla trodde ju att Håkan Hemlin var "Nordman" och fattade inte att det var ett gruppnamn. Jag vet fortfarande knappt inte vad han den andra killen heter, nåt med Wester?
Utöver denna låt har Nordman haft hitar som Vandraren, Förlist, Laglöst land & Ödet var min väg (från Melodifestivalen 2005).

Kommentarer
Postat av: Penny Persson

Sjung Be mig så kör jag introt på blockflöjt! =)

2011-09-24 @ 22:11:50
Postat av: Fredd

Tyckte också att han var skit dålig när han kom. Dock så diggade jag Aqua och S.O.A.P. på den tiden så kanske inte har så mycket att komma med här.



Ett Fredrik minne på de:

Såg Nordman på Sävsjöfestivalen. Det var inte så bra dock fanns andra som tyckte det bla en äldre man aka gubbe som var väldigt full och dansade runt. Har ju alltid funnit konstiga fulla människor intressanta så under Vandraren när konserten nådde sitt "klimax" så filmade jag denna man som jag senare även dansade med.... ja.... filmen finns på facebook. Mins att du tyckte jag var elak som la upp den där.

SLUT på Fredrik mins!

2011-09-25 @ 15:48:58
Postat av: EmmaLotta Larsson

Jenny - Vi kör! Jag är så på! Börja öva!



Fredd - Jag minns detta klipp. Ett av flera jag har haft åsikter om. Det andra var grävlingen...

2011-09-25 @ 23:59:53
URL: http://emmalottalarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0