Blommor!

Dagens tur till stan gav inget strykjärn men jag köpte några nya blommor. Har ju tänkt att jag ska bli duktig på att sköta mina växter, för det har jag verkligen inte varit innan men det är ju faktiskt himla trevligt att ha lite blommor i sitt hem.


Så, idag köpte jag tre nya blommor. Den där knallrosa Kalankoen hade jag innan så en Krukros och en Krysantemum har jag köpt idag. (Tror jag, det kanske inte är Krysantemum? Och den till vänster kanske inte är en Kalankoe, men jag tror det...)



Köpte även en Kuvertros som var så liten att den passade fint i en kaffekopp.

Har dessutom ägnat kvällen åt att googla runt på blom-skötsel-sidor så att jag ska ha lite koll på hur jag ska sköta mina blommor. Ett vattningsschema är på gång, så jag inte glömmer. Ja, jag kanske blir lite överseriös ibland, men jag vet ju att jag är riktigt dålig på att sköta blommor samtidigt som jag tycker det är jättefint att ha dom. Så, om jag inte ska bli ruinerad av att behöva köpa nya blommor varje vecka så får jag helt enkelt gå in för det här och skapa ett intresse.

Kanske var det dock lite dumt att börja med så många olika sorter. Jag kanske bara borde haft en eller två sorter så att det blir lättare att hålla reda på, men vi får helt enkelt se hur det går...

Kommentarer
Postat av: Windy

jag tror alla blommor (egentiligen mammnas råd) mår bra att bli lite torra ibland, det är lätt man övervattnar och då ruttar blomman.

2011-09-12 @ 18:28:35
Postat av: EmmaLotta Larsson

Ja, kanske är det så alltså... Det stod på de flesta att de skulle torka ut lite lätt innan nästa vattning, fast vissa skulle liksom torka helt och vissa bara på utan. Vissa skulle vara fuktiga hela tiden... Suck, alldeles för avancerat för mig egentligen...

2011-09-12 @ 22:12:37
URL: http://emmalottalarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0