Ring på, tack!

Är sjuk, igen. Jag vet inte om det beror på att jag blivit vekare eller om jag helt enkelt blir sjuk oftare. Men har haft ett par hemmadagar i alla fall. Helt slut i huvudet!

Igår sov jag lite på dagen (för att jag var sjuk även då) och vaknade av att någon drar i mitt dörrhandtag, sätter en nyckel i dörren, låser upp och öppnar dörren, två mansröster säger något och sedan stängs och låses dörren igen. MYCKET mystiskt! Jag är fortfarande osäker på om jag drömde det här eller om det hände på riktigt. Men när dörren stängts igen var jag helt klarvaken och något måste ju gjort att jag vaknade. Jag gick då upp, kollade i nyckelhålet (såg inget) och öppnade dörren. Då hörde jag två mansröster prata en våning nedanför, som om dom gått fel...

Måste varit någon slags vaktmästare eller ÖBO-personal, men hallå, ringer man inte på innan man går in då eller? Tydligen insåg dom sitt misstag eftersom dom aldrig gick in, bara öppnade dörren och sen stängde igen. Men det känns ändå inte helt okej att någon bara kan klampa in, när man faktiskt har låst sin dörr.

Nä, det var läskigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0