Här kommer sommaren - Balsam Boys

Dagens 90-talsvideo
Här kommer sommaren - Balsam Boys (1999)




Här kommer en låt från det sena 90-talet. Icke att förglömma! Balsam Boys alltså - bara namnet säger det mesta... Den här låten är ju bedrövlig och alla deras verkar låtar ha exakt samma upplägg; töntiga sommartexter med en dålig rapvers och sen nån slags smörig dansbandsrefräng.

Den blonda killen är väl okej, men den andra är ju värdelös när han rappar. Men det den här låten väcker ändå fina minnen hos mig... Och en bra sommarlåt är det väl. Såna ska väl vara dåliga...?! Sen ska vi kanske inte tala om videon, den kan inte kostat många kronor att göra...

Balsam Boys är Gustaf Eurén och Stefan Deak. De är vänner sen barndomen och var med i På Rymmen på TV4 några år innan de "slog igenom" med "Här kommer sommaren".

De var med i Melodifestivalen 2000 med Bara du och jag. De verkar bara ha gett ut ett album; "Balsam Boys och de elva spåren".

Kommentarer
Postat av: Fredd

Fredrik minns:

Ännu en låt jag kan helt utantill utan att egentligen veta varför. Suspekt.

Min bror hade denna på samlingsskiva och då inte på kvalitéskivorna Absolute Music utan på nån skit som posten gav ut.

På denna skiva fanns även Stefan & Kristers version av Smokie - Alice, Blända av till halvljus. Den gillade jag. suck... Jätte mycket... dubbel suck... Jag härmade Kristers dialekt och allt. Det gick så lång att jag ville vara med i småstjärnorna med den. Tänk om jag hade gjort det. Herregud. ett nytt low för mig i så fall.

Det konstiga är att man tyckte att Stefan & Krister var roliga. Och att man fick se det för mamma. Vilken skit det är. På riktigt. Men i den byggd man är uppväxt i så är detta "top comedy". Min pappa tex tycker deras "färser" är jätte roliga... suck...

Slut på Fredrik minns!

2011-10-09 @ 12:39:17
Postat av: EmmaLotta Larsson

Om man säger såhär - hade du varit med i Småstjärnorna med den låten så hade du varit mobbad för resten av livet för det. Vad roligt det hade varit...

2011-10-11 @ 21:22:28
URL: http://emmalottalarsson.blogg.se/
Postat av: Fredd

Jag skäms för väääääldigt lite här i livet. Frågan är om jag hade skämts för detta nu, om det hade hänt. Är rätt så säker på att jag hade skojat bort det men skämts så grymme mycket för det

2011-10-12 @ 07:54:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0