Radiotjänst

Det sjuka i att nästan få dåligt samvete över att inte betala TV-avgift...

Det känns lite som att jag ljuger när Radiotjänst ringer och vill få mig att betala TV-avgift. Detta samtal får jag lite då och då sedan jag gjorde mig av med min gamla TV och sa upp mig hos Radiotjänst. Varje gång säger jag naturligtvis som det är - att jag inte har något TV. Men trots att tjejen som ringde idag var trevlig (vilket inte alla som jobbar på Radiotjänst verkar vara) och inte alls misstrodde mig så kände jag mig som en lögnare. Kanske för att det finns så många som inte tycker att man behöver betala, och att de då struntar i det och helt enkelt ljuger.

Jag tror att det blir så här för att jag verkligen tycker att man ska betala TV-avgift om man har en TV, vilket jag också gjorde när jag hade en och därmed var betalningsskyldig. Men att jag får dåligt samvete för att jag inte betalar TV-avgiften, trots att jag inte behöver göra det, är ju inte riktigt sunt.

Det är kanske där och då som det här med att ha dåligt samvete gått lite över gränsen...
Jag kan ju faktiskt inte ha dåligt samvete för alla som inte betalar...

Kommentarer
Postat av: Vansterwiki

Jag har inte betalt en krona på 18 år. Jag har 140 kanaler och en stor fin TV. Jag känner inget speciellt för det. Tvärtom! Castro-dokumentärer och hyllningar till Pol Pot vill jag inte finansiera. Inte heller Halal-TV eller VM i långspottning.



Att ha ångest över något man inte ska oroa sig för tyder på andra problem. Helt ärligt, du måste prata med någon om detta. Det kan sprida sig till andra områden om du inte bearbetar det i tid.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0