Lapparna!



Har kommit bra mycket längre med mitt lapptäcke än den här bilden visar, men vill inte riktigt avslöja resultatet ännu eftersom jag tänkte ge bort själva täcket...

Men det är så roligt att göra lapptäcken så jag vill typ börja på ett nytt innan den första är klart. Det i sig är väl en ganska dålig idé eftersom den roligaste delen är den i början och risken då finns att jag kommer ha tio halvfärdiga täcken här om ett tag. Just nu är jag i foder-stadiet på första täcket, och det är kanske inte riktigt lika roligt som att skära ut rutor och planera själva mönstret... Jag har faktiskt fått sprätta för första gången, vilket är jättetråkigt. Men, då har jag väl förhoppningsvis lärt mig nåt till nästa täcke!

I och för sig är väl ett färdigt resultat ganska roligt också, så jag borde kanske bara ta och göra det där sista som är kvar så att jag kan säga att jag sytt mitt första lapptäcke!

Nästa projekt kommer innehålla trekanter har jag bestämt, efter att ha läst en bra beskrivning om hur man gör här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0