Min sy-byrå!

Eftersom min mamma varit här på besök så blev det idag en liten second-hand-turné. Lika bra att passa på när man väl har en bil att tillgå. Planen var att hitta en byrå efter ganska exakta mått. Vi åkte till Bra & Begagnat men hittade inget bra. Vi åkte till Erikshjälpen och hittade något som var okej, men lite för dyrt. Vi åkte till Myrorna och tredje gången gillt! Jag hittade denna lilla byrå för 70 kronor. Den billigaste jag hittade, så den blev det! (Fast den var ju fin också)!

Men jag kan störa mig ganska mycket på att second hand-priserna är så sjukt höga här. Hemma skulle jag lätt kunnat hitta billigare saker... Och jag betalar gärna ett okej pris eftersom att det dessutom går till välgörenhet, men jag tänker inte ge mellan 300 och 400 kronor för en jättesliten byrå med fula märken som inte går att göra något åt... 


Den är visserligen ganska sliten på sina ställen, men jag tycker ändå den är ganska fin som den är och att den passar in hos mig. Tänker dock troligtvis göra om den lite, måla den, sätta nån slags tapet eller liknande på lådorna. Men det får blir ett framtida projekt.

Detta är nu min sytillbehörsbyrå för sygrejer och tyg. Nu slipper jag den fula plastlådan som stod där innan eftersom jag inte har ben på min säng och därför inte kunde ha lådan under sängen. Nu ser det fint ut istället för fult. Det är bra!

En annan bra sak med en byrå är att jag nu har ytterligare en yta att lägga en av mina fina små dukar på. Jag har nämligen lite för få ytor för alla små dukar jag vill ha framme...


Trackback
RSS 2.0