Julfeeling!

Jodå, idag har julkänslan minsann infunnit sig, i alla fall lite grann. Det är ju ändå andra advent, och den här söndagen har både bjudit på en mycket fin gospelgudstjänst och O, helga natt.

O, helga natt är, för den som inte är så insatt, en jättestor gratis julkonsert med artister och allsång på Stortorget i Örebro. Sänds på TV4 på julafton. Brukar vara runt 25 000 i publiken. Artister i år var Thomas Di Leva & Shirley Clamp, men jag fastnade mest för teckenspråkstolks-killen. Dom körde teckentolkning på storskärm precis där vi stod och den ena av dom var fantastisk i låtarna. Han fångade mig verkligen! Jag kollade nog mer där än på scenen... Tänker mest att det måste vara ganska svårt att få till bra tolkning av musik i teckenspråk... Men han var grym!


Ja, det blev kanske inte världens bästa bild, men man känner ändå av julstämningen lite tycker jag nog... Fint var det (och kallt)!



Det blev även en liten adventsfika förut idag. Saffranskaka & pepparkaka. Jag tände till och med min lilla ljusstake. (Men jag fick släcka direkt när jag hade tagit bilden för ljusen brann så fasligt fort...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0