I tvättkorgen

Jag har ett väldigt tydlig från när jag var liten, jag tyckte det var så konstigt att det var några grejer som alltid låg kvar längst ner i tvättkorgen. Jag förstod liksom inte varför de här grejerna aldrig blev tvättade. Jag menar, när mina föräldrar tvättade kunde dom väl bara tvätta det där som låg i botten också. Men icke, det låg alltid kvar. Exakt vad det var minns jag inte, men jag vet att det var något orange... Sen kan man ju undra vad jag hade i tvättkorgen att göra, men det förtäljer inte historien.

I alla fall så är den här hösten första gången i mitt liv då jag faktiskt har en riktig tvättkorg. Tidigare har jag haft olika mer eller mindre bra system med IKEA-kassar och hyllor i garderoben... Och jag insåg idag att jag har blivit en sån person som lämnar saker längst ner i tvättkorgen!

Där, nere i botten, ligger nämligen ett stackars blommigt tyg, som nog har legat där hela hösten faktiskt... Så varför har jag inte tvättat det? Ja, det fick väl inte plats i maskinen. Och sen var det inte var så bråttom. Det var inget jag behövde använda nu. Jag kan jag tvätta det en annan gång. En annan gång när jag inte har lika mycket tvätt...

Det är bara det att jag aldrig har lite tvätt när jag tvättar. Jag använder typ allt jag äger och har innan jag tvättar, och så blir det några proppfulla maskiner, så det där stackars tyget lär ju ligga kvar.

Så nu förstår jag, varför det där orangea obestämbara aldrig fick bli rent...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0