Eksjö stadsfest 2011 - fredagen

Eksjö stadsfest pågår denna helg. Vi var där igår och ska dit lite senare idag. Mycket trevlig festival mitt i den mysiga staden Eksjö!

Fick inte många bra bilder, men lite av vad som sågs igår var det här;


Vem är "made of pop" om inte Eric Saade? Patetisk kille som tar sig själv på extremt stort allvar. Men jag måste ge honom att han blivit otroligt mycket bättre på att sjunga live det senaste året. Han måste verkligen ha övat sång för skillnaden är enorm från Manboy i Melodifestivalen tills nu. Han gjorde till och med ett par helt okej snygga wailar. Sen fanns det mindre bra stunder också, men överlag har han blivit bättre!



Medelåldern i publiken var nog ungefär 6 år. Det var inte bara en unge som hade fått på sig en handske. Det var flera...



Rigmor Gustafsson var en av de bättre grejerna jag såg, men jag är inte jätteförtjust i alla de popjazzballader som hon envisas med att köra. Det blir ganska tråkigt i längden, så mer råjazz och mer improvisationer, tack! För då är det så bra.



Thorsten Flink var faktiskt ganska lugn och sansad och till och med helt okej att lyssna på. Men han är inte sjuk, inte sjuk om nån undrar... "Jag är inte sjuk, inte sjuk. Jag är inte sjuk, inte sjuk. JAG ÄR INTE SJUK, INTE SJUK..." Okej, okej, jag tror dig... Eller? Extranummer blev "Rövarkungens ö" av Nationalteatern och han avslutade med att säga; "God bless you, länge leve dom röda!"



Ska n ska levererade verkligen! Det var helt omöjligt att få en till en okej bild eftersom det var sånt sjukt röj, både på scenen och i publiken (som tyvärr bestod av alldeles för få personer, de var värda en mycket större publik). Ska är ju för övrigt den perfekta livemusiken och framför allt på såna här tillställningar. Mycket bra, kanske bäst på hela kvällen.



Mikael Rickfors verkade inte helt nykter men lyckades ändå på något sätt göra en ganska okej insats. Låtvalen var kanske lite udda, men vi fick höra hits som "Vingar" och "Mitt bästa för dig". Extranumret; "Lean on me" var kanske lite oväntat...



Sist såg vi Festibyn, ett mycket svängigt balkanband med sju blås, trummis och percussion på en otroligt liten scen. Ett typiskt "det här bandet upptäckte jag på en liten obskyr scen på en festival"-band. Tyvärr lyssnade vi ju på Mustasch i en halvtimma innan vi kom på att vi kunde gå och kolla vad Festibyn var för nåt... De förtjänade också en betydligt större publik men fick ju konkurrera med Mustasch på stora scenen.

Såg även Daniel Adams-Ray, men det var verkligen inte bra någonstans... Han sjöng riktigt illa och var otight hela tiden. Nej, det var inget kul. Synd, men han får förbli en skivartist för mig. Funkade inte live.


Idag blir det Bob Hansson, September & The Ark. Och säkert mycket mer, men vad vet jag inte riktigt än...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0