Finporslin

Fick rota igenom pappas garage tidigare i sommar. De skulle lämna en massa till second hand så det var ju bara att plocka på sig bland all bråte! Bland annat hittade jag superfint porslin. Några av kaffekopparna har jag starka barndomsminnen av, vissa är hemifrån (men inte använda på år och dar) och vissa är från farmor. Mycket roligt att ha!





Kakfatet budade jag till mig på tradera för en femtiolapp eller så... Som hittat!


Nu är ju kakfatet överöst med äckliga småkakor som mamma köpte, de fick enbart bli dekoration då de var oätliga. Men, det är ju alltså givetvis ett fint blommönster i rosa på fatet. Och i bakgrunden ser man ju faktiskt min fågeltavla som jag köpt på Röda Korset i Sävsjö för 15 kronor.

Se upp Örebroare, nu blir det kafferep! (och kanske syjunta?)

Kommentarer
Postat av: Henk the penk

De där kakorna ser faktiskt rätt så äckliga ut, men kopparna var fina!

2011-08-25 @ 09:41:17
Postat av: EmmaLotta Larsson

Ja, jag tycker nog att det säger rätt mycket att min systerson (5 år) till och med spottade ut kakan för den var så äcklig...

2011-08-25 @ 11:25:39
URL: http://emmalottalarsson.blogg.se/
Postat av: Linnéa B

sjuuukt fina koppar! jag bjuder in mig själv på kafferep.

hoppas det gick bra med wienklassicismen!

2011-08-25 @ 12:59:52
Postat av: EmmaLotta Larsson

Linnéa! Du är så sjuuukt välkommen!

2011-08-25 @ 14:42:40
URL: http://emmalottalarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0