Fågelbur utan fågel...

Under sommaren har det införskaffats en del nya småsaker till min lägenhet i Örebro. Det mesta är ju uppflyttat i och med flyttlasset som gick i juli, men det har tillkommit lite efter det.




Bland annat köpte jag en superfin vit fågelbur. Har verkligen letat efter en sån här men inte kollat här i Sävsjö förut! Tänkte nog ha en grön växt där i.

Egentligen så skulle jag ju vilja ha en riktigt fågel, men det verkar liksom lite för avancerat för att ha i en etta på 28 kvadrat, så det får bli en annan tid i livet. Dessutom ska man tydligen inte ha fåglar i runda burar, (och inte så små burar heller) har jag läst mig till. Så jag nöjer mig med en fin fågelbur så länge!




Hinken/krukan hittade jag i mammas garage och de små, söta burkarna köpte jag i en mysig butik i Borgholm när vi var på Öland.

Kommentarer
Postat av: Fredd

OJ vad inte du det kändes att skaffa en fågel. Kanske är jag som är lite trångsynt men Emma-Lotta Larsson och husdjur är något jag har svårt att få ihop. hehe.

Och nu vill jag höja ett varningens finger för min nya grej är att ge bort levande ting till folk som flyttat.....

2011-08-25 @ 07:47:49
Postat av: EmmaLotta Larsson

No no no, inga fåglar nu! Kanske när (om) jag bor i ett hus! Men en uppstoppad går bra, den har ju varit levande så det kanske går under samma katergori...?



Jadu, jag vet att det är lite udda för att vara jag, men fåglar är så fina så till och med jag kan tänka mig ett husdjur. Dock absolut INGET ANNAT djur. Och kanske är en fågel inte heller en bra idé... Men man kan ju som sagt ha uppstoppad i en bur och kanske en ljudinspelning på nån fågelsång...

2011-08-25 @ 08:02:08
URL: http://emmalottalarsson.blogg.se/
Postat av: Fredd

Jag skulle aldrig vilja ha en fågel som hus djur. Sjukt tråkiga, låter en massa (inte fint kvitter utan skrik) och luktar röv

2011-08-26 @ 16:20:00
Postat av: EmmaLotta Larsson

Ja, men det är ju därför man måste bo på ett ställe ställe så att dom kan få ett eget utrymme, typ ett eget rum så att dom kan få flyga runt lite.

2011-08-28 @ 11:39:55
URL: http://emmalottalarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0